Autokopen

Aston Martin Kopen

Sportcoupé's, cabriolets en Grand Tourers van Aston Martin zijn auto's om van te dromen.

  • car

Auto's

Ontdek het aanbod Aston Martin stockwagens

Nieuwste aanbod
arrow-up-right

Bekijk alle auto's

incl. BTW

€ 144 950

22 350 km Benzine Automaat

incl. BTW

€ 48 700

85 791 km Benzine Handgeschakeld

incl. BTW

€ 274 500

9 965 km Benzine Automaat

incl. BTW

€ 649 770

101 km Benzine Automaat

Informatie

Ontdek recente Aston Martin artikels en rijtests.

Recentste artikels
arrow-up-right

Alle artikels

Aston Martin onthult langverwachte SUV DBX

Al jaren wordt er over gesproken, maar nu is het eindelijk zover: Aston Martin onthult de DBX, de eerste SUV in het 106-jarige bestaan van het merk. De auto komt volgend jaar naar Nederland.

Aston Martin DBS GT Zagato: deel 2 is klaar

Veel exclusiever gaat het niet worden. Aston Martin bouwt van de DBS GT Zagato slechts negentien exemplaren, dus de kans dat je er een in het wild gaat tegenkomen is klein.

Aston Martin Vantage AMR: schakelpret

Voor de echte puristen komt Aston Martin met de Vantage AMR, een gelimiteerde uitvoering met handgeschakelde versnellingsbak. En schakelen zal je, want er zijn maar liefst zeven versnellingen.

Productieversie Aston Martin Rapide E onthuld

Aston Martin presenteert de productieversie van zijn eerste elektrische auto, de Rapide E. 3,5 jaar na de onthulling van het prototype is de auto klaar om de weg op te gaan.

Over Aston Martin

Historie

Ingenieur Robert Bamford en Lionel Martin verkochten in 1913 auto’s van het merk Singer. Een jaar later besloten zij om zelf auto’s te gaan bouwen. De eerste auto was een op een Isotta Fraschini-chassis gebouwde 1.400 cc-racer. De merknaam ontstond door een overwinning van Lionel Martin in de ‘Aston Clinton Hill Climb’ bij het gelijknamige plaatsje. In de werkplaats aan Abingdon Road in Kensington werd in 1914 de eerste Aston Martin gebouwd.

Het Britse bedrijf hield zich vanaf de beginjaren veel bezig met autoraces. Mede hierdoor kampte het meerdere malen met financiële problemen en volgden overnames. In plaats van raceauto’s ging Aston Martin zich meer toeleggen op de productie van toerwagens. In 1947 kwam het bedrijf in handen van Sir David Brown. Zijn initialen zijn terug te vinden in de klassiek geworden DB-serie.

In 2003 werd het nieuwe hoofdkantoor annex fabriek in Gaydon geopend. De architectuur reflecteert volgens het merk het wezen van Aston Martin: de kracht van het idee, de innerlijke schoonheid van geavanceerde technische oplossingen, en de ziel van handgemaakte sportauto’s.

De DB7 was het meest succesvolle model van Aston Martin, met meer dan vijfduizend stuks geproduceerd tussen 1994 en 2004. In de 21e eeuw verschenen modellen als de Vantage, Vanquish en Rapide. Ook de DB-serie werd vernieuwd, te beginnen met de DBS uit 2006. Sinds 2007 is Aston Martin in handen van een consortium van verschillende investeringsmaatschappijen.

Toekomstige modellen

De huidige periode is er een van vernieuwing. Zo verwachten we de SUV-achtige DBX. Verder gaat het merk een elektrische auto bouwen, het heeft al een prototype van een elektrische Rapide getoond. Ook andere nieuwe modellen zullen in het teken van vergroening staan. Gewichtsbesparing en efficiëntere motoren zullen worden gecombineerd met de sportieve prestaties die het merk wil behouden. De nieuwe Aston-modellen zullen in design meer van elkaar gaan verschillen.

Daimler, het moederbedrijf van Mercedes-Benz, gaat Aston Martin technische expertise leveren in ruil voor 5 procent van de aandelen. Een van de belangrijkste technieken wordt de bodemplaat, die Mercedes' huistuner AMG ontwikkelt voor Astons nieuwe generatie modellen. Mercedes-AMG ontwikkelt ook, speciaal voor de Britse sportwagenbouwer, nieuwe motoren, versnellingsbakken en andere technologie.

Supercars

Naast de sportcoupé's, cabriolets (bij Aston 'Volante' geheten) en roadsters komt Aston Martin ook af en toe met een supercar. De One-77 (2010) met zevenliter V12-motor had een topsnelheid van ruim 300 km/u en een 0-100 km/u-sprint onder de 3,5 seconden. De exclusieve auto was weggelegd voor 77 personen die 1,25 miljoen euro (exclusief belastingen) konden en wilden ophoesten.

Nog duurder - rond de 3 miljoen euro - wordt de Valkyrie, een supercar die samen met het Formule 1-team Red Bull Racing wordt ontwikkeld. Max Verstappen wordt een van de testcoureurs. Van de Valkyrie zullen 99 tot 150 exemplaren verschijnen. Hoewel de supercar gewoon op de weg zal kunnen rijden moet 'ie op het circuit 'tot dingen in staat zijn die geen enkele straatauto kan'. Overigens zou er nóg een supercar in ontwikkeling zijn...

Lagonda

In 2009 herintroduceerde Aston Martin de merknaam Lagonda, die sinds 1965 een slapend bestaan had geleid. Met een gigantische SUV Concept kondigde het bedrijf aan dit merk te gaan gebruiken voor luxe auto’s die buiten het sportieve Aston Martin-gamma vallen. Daarmee hoopt het ook opkomende markten te veroveren, waar de huidige Astons de (slechte) wegen niet goed aankunnen. Hoewel de ideeën sindsdien meerdere keren zijn veranderd, zou nu serieus gewerkt worden aan een elektrische super-SUV waarbij luxe de boventoon voert.

James Bond

De Aston Martin staat in de geschiedenis vooral bekend als het merk van de snelle en luxe wagens van geheim agent James Bond. Een absoluut hoogtepunt was in 1964 het gebruik van de inmiddels wereldberoemde Aston Martin DB5 (1963-1965) in de James Bond-films Goldfinger en Thunderball. Ook later haalde 007 allerhande stunts uit met de DB-modellen in de films Goldeneye, Tomorrow Never Dies en Casino Royale.

In 1994 nam Ford het merk volledig over en bracht het onder bij haar Premier Automotive Group voor exclusieve merken. Dankzij deze nieuwe impuls maakte Aston Martin weer eigenzinnige auto’s zoals de V8 Vantage (2005) en de DB9 (2004-2016), evenals de Vanquish V12 (2001) die James Bond in Die Another Day als auto van de zaak mocht gebruiken. Speciaal voor de rolprent 'Spectre' (2015) verscheen de DB10. Van de tien gebouwde exemplaren gingen de niet voor de film gebruikte naar enkele gefortuneerde klanten.