GTB 3.0 V6 | New Car | Blu America | Daytona Racing Seats | Lift | Full carbon
€ 349 500
Essentiële informatie
Bouwjaar
2024
Kilometerstand
334 km
Prijs (BTW aftrekbaar)
€ 349 500
Type
Tweedehands
Garantie
12 Maanden
Configuratie
Carrosserievorm
Coupé
Aantal deuren
2
Motortype
Benzine
Transmissie
Automaat
Cilinderinhoud
2 992 cc
Cilinders
6
Versnellingen
8
Gewicht
1470 kg
Aandrijving
tweewielaandrijving
Kleur en bekleding
Kleur exterieur
Blauw
Laksoort
Metallic
Kleur binnenbekleding
cars.information.colour.(Other)
Bekleding
Alcantara
Verbruik en uitstoot
Verbruik algemeen
6 l/100km
Uitrusting
Exterieur
Lichtmetalen velgen
Extra uitleg verkoper
Algemene informatie Modelreeks: jan. 2022 - 2024
Technische informatie Koppel: 740 Nm Wielbasis: 260 cm Acceleratie (0-100): 2,9 s Topsnelheid: 330 km/u
Interieur Interieurkleur: Cuoio Aantal zitplaatsen: 2
Milieu Energielabel: E
Onderhoud, historie en staat Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden) APK: Nieuwe APK bij aflevering Aantal sleutels: 2
Ferrari 296 GTB Blu America
Men zegt weleens: échte schoonheid komt met de jaren. Voor het appreciëren van deze bella is echter geen tijd nodig. Fonkelnieuw behoort de Ferrari 296 GTB wat ons betreft al tot één van de allermooiste. In het bijzonder in deze unieke samenstelling: Blu America met Cuoio Alcantara interieurbekleding, Daytona Racing Seats, ADAS Full Pack, een Front Lift System, Surround View Camera, Passenger Display en zowel binnen als buiten héél veel carbon! We dachten inmiddels wel gewend te zijn geraakt aan al die Italiaanse pareltjes. Ongekend wat een nieuw model dan nog kan losmaken! Nee, zóveel schoonheid, dat went nooit… Dat is nou net de charme van ons vak. Én de motivatie achter uw volgende Prins bolide, met 830 pk aan hoogst geavanceerde V6 Hybrid power welteverstaan. Hoezeer u ook staat te trappelen om naar onze showroom toe te komen, wedden dat de terugreis alsnog sneller gaat?
Exterieur Ferrari heeft Blu America tot “Special Paint” gedoopt. Op een hypermoderne machine als de 296 Gran Turismo Berlinetta staat de classy tint wat ons betreft extra speciaal; de combinatie met de extreem aerodynamische carrosserie is namelijk even verrassend als smaakvol. De klasse van de Italiaanse designmeesters is hierdoor beter zichtbaar dan ooit! De aluminiumkleurige remklauwen en Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen uitgezonderd, is al het andere aan de 296 GTB echter progressiever dan progressief. De 5 dubbelspaken van de 2-kleurige Diamond Polished Forged Wheels zijn namelijk flinterdun en de vele carbon exterieurdelen vederlicht. Diffusor, side skirts, naafkappen én front splitter zijn gemaakt van peperduur koolstofvezel. Het contrast kon niet groter. Het resultaat niet fraaier. Zó zien we een gloednieuwe hightech machine het liefst: stijlvol volgens Ferrari traditie.
Interieur Vindt u Nero leder te voor de hand liggend? Dan hebben we nóg een verrassing in petto: het Cuoio Alcantara interieur! De chique bruintint en dito materiaalsoort is toegepast op de portieren, onderzijde van het dashboard en natuurlijk de lichtgewicht Daytona Racing Seats – inclusief gelijknamig patroon + een carbon basis. De Centre Console en het stuurwiel zijn eveneens opgebouwd uit carbon. Bovendien bevat laatstgenoemde een geïntegreerde LED Shift Indicator. De delen op het stuur zónder koolstofvezel finish, beschikken over een Nero lederen afwerking. Precies dezelfde als op de bovenzijde van het dashboard. De stijlen zijn op hun beurt weer bekleed met Nero Alcantara en ook de Cavallino’s in de hoofdsteunen zijn Nero getint. Daarmee is de Ferrari 296 GTB cockpit al net zo goed in balans als de wegligging…
Opties & extra’s Over wegligging gesproken: het aanbod rijassistentiesystemen is enorm aan boord van deze Italiaanse supercar. ADAS Full Pack omvat zaken zoals Adaptive Cruise Control, Lane Assist en Cross Traffic Alert. Kortom, alles om de 296 GTB in het juiste spoor te houden. Daarnaast moet de Surround View Camera ervoor zorgen dat inparkeren niet stiekem ‘gevaarlijker’ wordt dan een hot lap op het circuit. Soms kunt u een obstakel ook van ver zien aankomen, en dan is het frontlift systeem handig om de carbon frontspoiler te sparen bij het nemen van bijvoorbeeld verkeersdrempels. Adaptieve koplampen geven een minder wordend zicht in het donker zoveel mogelijk tegengas. Meegluren is eerder regel dan uitzondering vanaf de bijrijdersstoel dankzij een Passenger Display. Verder is het hoogwaardige JBL audiosysteem te koppelen aan Apple CarPlay, zodat de favoriete tracks zuiver de Ferrari cabine binnendringen. Het alternatief is echter nóg beter en luistert naar de naam V6 Hybrid…
Techniek & performance De Ferrari 296 GTB heeft ertoe bijgedragen dat we de term “Hybrid” niet langer een vies woord vinden bij Prins. In geval van deze bloedstollende Italiaan zorgt het er namelijk voor dat het vermogen niet stopt bij 663 pk voor de brandstofmotor. In plaats daarvan is de combinatie elektromotor en 3,0 liter V6 goed voor een totale output van maar liefst 830 pk en 730 Nm koppel… Turbo’s, hybridesystemen; soms voelt het als vloeken in de kerk. Totdat u de 0-100 km/h sprint een keer heeft ervaren: 2,9 seconden heeft de GTB ervoor nodig. Twee-komma-negen! Via 7 automatische versnellingen rukt de supercar op tot een adembenemende topsnelheid van 330 km/h. Lang leve de moderne Formule 1-technologie. Ja, daarmee doelen we ook op de immense hoeveelheid grip en wendbaarheid in bochten. Klaar om in te stappen?
Met vriendelijke groet, team Prins.
Ferrari 296
GTB 3.0 V6 | New Car | Blu America | Daytona Racing Seats | Lift | Full carbon