Ferrari 458 als tweedehandsauto
Return to marketplace

Terug naar het auto overzicht

Ferrari 458

4.5 V8 Italia | Racing Seats | Carbon Driver Zone

€ 179 500

incl. BTW

Ferrari 458

4.5 V8 Italia | Racing Seats | Carbon Driver Zone

€ 179 500

incl. BTW
Essentiële informatie

Bouwjaar

2011

Kilometerstand

60 610 km

Prijs

179500 €

Aantal vorige eigenaren

1

Type

Tweedehands

Garantie

6 Maanden


Configuratie

Carrosserievorm

Coupé

Aantal deuren

2

Motortype

Benzine

Transmissie

Automaat

Cilinderinhoud

4 497 cc

Cilinders

8

Versnellingen

7

Gewicht

1490 kg

Aandrijving

tweewielaandrijving


Kleur en bekleding

Kleur exterieur

White

Laksoort

Basis/uni

Kleur binnenbekleding

Black

Bekleding

Leder


Verbruik en uitstoot

Verbruik algemeen

13 l/100km

CO₂ uitstoot

307 g/km

Emissieklasse

5


Uitrusting

Exterieur

Checkmark

Lichtmetalen velgen

Checkmark

Sportzetels

Extra uitleg verkoper

Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2009 - dec. 2014

Technische informatie
Koppel: 540 Nm

Prestaties
Acceleratie (0-100): 3,4 s
Topsnelheid: 325 km/u

Maten en gewichten
Laadvermogen: 295 kg
GVW: 1.785 kg
Afmetingen (LxBxH): 453 x 194 x 121 cm
Wielbasis: 265 cm

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 2

Milieu en verbruik
Brandstofverbruik in de stad: 19,7 l/100km (1 op 5,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,7 l/100km (1 op 10,3)
Energielabel: G

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2

Ferrari 458 Italia Bianco Avus

Bij de RDW mogen ze trots zijn: ze presteerden het namelijk om speciaal voor deze Ferrari 458 Italia een bijpassend kenteken te fabriceren. Hulde! Maar ook de rest van onze Italiaanse volbloed ‘klopt’. Waaronder de meeslepende 8-cilinder huil van 570 ongetemde (lees: ongeblazen) paarden vanachter het vitrineglas. Kent u dat verhaal van de maagdelijk witte koets die eigenlijk te snel was om te gebruiken voor ‘de mooiste dag van je leven’? Wij ook niet, echter het had zomaar over deze Bianco Avus 458 kunnen gaan. De huidige eigenaar genoot maar liefst 5 jaar van opties zoals keramische remmen, een Carbon Racing Zone, dito Racing Seats inclusief 4-punts gordels en een brandblusser voor het geval dat. En dat is eigenlijk nog steeds veel te kort. ‘Rustig’ aan cruisen op het navigatiesysteem schijnt met deze Ferrari ook te kunnen. Al denkt uw rechtervoet daar vermoedelijk heel anders over…

Exterieur
De 458 Italia betekende de volgende fase van de weg die de vroegere 360 Modena was ingeslagen. Na de heftigere F430 vond Ferrari het tijd om de cleane sierlijkheid terug te brengen in de carrosserie die tegelijkertijd scherper was dan ooit. Elementen zoals een meebewegende frontspoiler ten behoeve van de downforce op hogere snelheden, alsmede een trio van uitlaten centraal gepositioneerd in de achterbumper à la F40, moesten het verschil maken. En dat doen ze nog steeds. Ook de haast lineair omhoog (of achterover) getrokken koplampunits voorzien van LED’s en de terugkeer van enkele ronde achterlichtunits per zijde baren vandaag de dag nog altijd opzien. Hoe gaaf! Een ander briljant, typisch Ferrari detail is het verloop van de ‘frunk’, waarbij het design van de klep letterlijk ruimte laat voor verbeterde aerodynamica, direct naast lichtunits. Heerlijk. De Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen doorbreken de egaal witte Bianco Avus koets op treffende wijze en corresponderen qua kleur met de Giallo remklauwen achter de 20 inch Alloy wielen. Het slanke 5-spaak design is een toonbeeld van minimalisme en biedt de toeschouwer maximaal zicht op gigantische keramische schijven. Gewoon wauw!

Interieur
De witte parel onder de 458 Italia’s geeft zijn imago een extra impuls van binnenuit aan de hand van een Bianco rev-counter, dito contraststiksels én Cavallino’s in de hoofdsteunen. Al is de rest van de cockpit aankleding minstens zo opwindend: Nero lederen bekleding tot en met de tunnelconsole, zonnekleppen en het omhulsel van de brandblusser aan toe (stuk voor stuk voorzien van Bianco contraststiksels!), een geperforeerde aluminium pedaalset en een 4-punts raceharnas uitgevoerd in Rosso doen het meer dan goed onder de puristen met een zwak voor snelheid. Niet hardcore genoeg? Ook het materiaalgebruik aan boord van de Ferrari is volledig circuit geprepareerd: Carbon Racing Seats, een carbon dashboard, carbon middenconsole en Carbon Driver Zone inclusief lichtgewicht stuurwiel + schakelflippers en een LED Shift Indicator laten het racebloed kruipen waar het niet gaan kan. De adrenalinestoot is ongekend, en dan moet het echte werk nog beginnen…

Opties & extra’s
Een brandblusser versus parkeersensoren; het is een beetje zoals een witte buitenkant gemixt met een zwarte binnenkant: het contrast kan niet groter. Toch behoren beide tot het uitrustingsniveau van onze Ferrari 458. Nog praktischer wordt het dankzij het radio-/navigatiesysteem voorzien van Bluetooth en iPod Connection. Het circuit kent toch slechts één richting? En muziek luisteren zit er net zo min in met een jankende V8 direct achter de lichtgewicht kuipstoelen. Voor die ene keer in het jaar dat u met de Italia de boulevard afstruint kan het wellicht van pas komen…

Techniek & performance
Want waarom zou u uzelf inhouden als u 570 pk aan pure power tot uw beschikking heeft? En met puur bedoelen we ook écht puur: zonder hulp van turbo’s, hybridesystemen of al het andere dat de beleving van een atmosferische Ferrari V8 mogelijk in de weg staat. Deze 8-cilinder doet het dan ook met 4,5 ouderwets grote liters inhoud en is daarmee in staat om de 0-100 km/h missie binnen 3,4 seconden te volbrengen. Bizar! De organen krijgen zowaar nog meer op hun donder tijdens rap bochtenwerk, want de 458 Italia plakt als ‘t ware aan het asfalt en is minder snel van plan om op te geven dan de gemiddelde bestuurder. Over goede huwelijken gesproken… Verder kan de geweldige hoeveelheid downforce uitstekend van pas komen op weg naar een topsnelheid van 325 km/h, omdat we het graag bij laagvliegen houden. Terwijl de LED’s rap oplichten tijdens accelereren, verwisselt u met één klik op explosieve wijze van versnelling. En óf u nog te stoppen bent, want de keramische remmen grijpen genadeloos hard in. Zónder fading. Mét overtuiging. En overtuigd bent u straks ook, na een proefrit…

Met vriendelijke groet,
team Prins.


Ferrari 458

4.5 V8 Italia | Racing Seats | Carbon Driver Zone

Autobedrijf Wim Prins

Nunspeet, NL

Verzekering nodig?

Ontdek de beste verzekering voor deze Ferrari 458.

insurance

incl. BTW

184 500 €

70 827 km Benzine Automaat

incl. BTW

174 500 €

59 875 km Benzine Automaat

incl. BTW

169 000 €

36 401 km Benzine Automaat