Ferrari 488 kopen | 28 auto’s beschikbaar | AutoKopen
Return to marketplace

Terug naar het auto overzicht

Ferrari 488

GTB | Atelier Car | Veel carbon! | Grigio Ferro | NL-auto | Historical color

€ 229 500

Essentiële informatie

Bouwjaar

2016

Kilometerstand

34 000 km

Prijs

€ 229 500

Aantal vorige eigenaren

2

Type

Tweedehands

Garantie

12 Maanden


Configuratie

Carrosserievorm

Coupé

Aantal deuren

2

Motortype

Benzine

Transmissie

Automaat

Cilinderinhoud

3 902 cc

Cilinders

8

Versnellingen

7

Gewicht

1490 kg

Aandrijving

tweewielaandrijving


Kleur en bekleding

Laksoort

Metallic

Bekleding

Leder


Verbruik en uitstoot

Verbruik algemeen

12 l/100km

CO₂ uitstoot

277 g/km

Emissieklasse

6


Uitrusting

Exterieur

Checkmark

Lichtmetalen velgen

Checkmark

Sportzetels

Interieur

Checkmark

Passagiersairbag

Extra uitleg verkoper

Algemene informatie
Modelreeks: jul. 2015 - dec. 2018

Technische informatie
Koppel: 760 Nm

Aandrijving
Tankinhoud: 78 liter

Prestaties
Acceleratie (0-100): 3,0 s
Topsnelheid: 330 km/u

Maten en gewichten
Laadvermogen: 295 kg
GVW: 1.785 kg
Afmetingen (LxBxH): 457 x 195 x 125 cm
Wielbasis: 265 cm

Interieur
Interieurkleur: Cuoio
Aantal zitplaatsen: 2

Milieu en verbruik
Brandstofverbruik in de stad: 18,4 l/100km (1 op 5,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,6 l/100km (1 op 11,6)
Energielabel: G

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2

Ferrari 488 GTB | Atelier Car

De schoonheid van een Ferrari 488 GTB mogen we nooit voor lief nemen. Maar het wordt extra bijzonder als een exemplaar is samengesteld in het Atelier van de meesters uit Maranello. Deze Italiaanse bella is nieuw op Nederlands kenteken gezet, wat het verhaal nog unieker maakt. Zo zien we de GranTurismo Berlinetta immers zelden, laat staan op eigen bodem! Naast een schitterende two-tone carrosserie, beschikt de Atelier Car over opwindende opties als Goldrake Racing Seats, een sportuitlaat en heel veel carbon aan zowel de binnen- als de buitenkant. De adaptieve koplampen en achteruitrijcamera zijn zeer welkom, maar Ferrari’s Historical Color gecombineerd met Special Atelier Equipment maakt toch écht het verschil. Over verschil gesproken: heeft u ooit kunst binnen 3 seconden van 0 naar 100 km/h zien katapulteren?

Exterieur
Ferrari staat symbool voor snelheid en emotie. En precies dat laatste is waar deze 488 GTB in uitblinkt. De beeldschone creatie laat zien dat een supercar niet altijd de beste of de snelste hoeft te zijn. Zolang het zijn ziel maar blootlegt. De grijze koets is niet zomaar grijs, het heet Grigio Ferro en is een Historical Color. Met andere woorden: er zit nogal een historisch verhaal achter de elegante tint. De meest exclusieve exoten uit Maranello kregen dezelfde kleur, waaronder de legendarische Ferrari 250 GT/L Berlinetta Lusso by Scaglietti, Ferrari 275 GTB 6C RHD, Ferrari 365 GTB/4 Daytona en Ferrari 330 GTC. Om maar even een illuster rijtje op te noemen… Onze Ferrari 488 GTB sluit zich daar moeiteloos bij aan. Niet in de laatste plaats vanwege de rest van de aankleding: voorzien van Atelier Special Equipment zijn de sideskirts, het dak én de engine compartment lid gespoten in Nero Daytona Lucido. Kennelijk vond de oorspronkelijke eigenaar extra ruimte voor exclusiviteit, want hij liet de engine cover en rear air-ducts uitvoeren in peperduur carbon. Verder staat de 458 Italia opvolger op 20 inch Forged Diamond wielen met daarachter Giallo remklauwen, en komt datzelfde geel terug in de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Afgezien van de afwerking, zien de matzwarte uitlaateindstukken er hetzelfde uit als op elke andere 488. Echter, zo klinken ze niet…

Interieur
Zo aerodynamisch verantwoord en downforce gericht als de waanzinnige stroomlijn van de GTB is, zo strak en functioneel is de cockpit. Tegelijkertijd spat de originaliteit ervan af dankzij de opvallende keuze voor Cuoio lederen Goldrake Racing Seats – inclusief fraai gestikte Nero Cavallino’s. Wonderschoon zijn ook de Nero lederen hemelbekleding en dito afwerking van de middenconsole + bovenzijde van het dashboard. Enkel de bestuurder heeft zicht op de Giallo rev-counter, die er alles aan doet om de aandacht naar zich toe te trekken vanachter het carbon sportstuur. Dat valt nog niet mee met een geïntegreerde LED Shift Indicator die de ideale schakelmomenten op z’n F1’s weergeeft. Ook het wisselen van verzet gaat met een knipoog naar de racerij, verwijzend naar de in koolstofvezel gegoten Shift Paddles; nóg zo’n onderdeel uit de Carbon Driver Zone. Verder zijn licht van gewicht: de ring rondom de toerenteller, Carbon Dashboard Inserts en Carbon Central Bridge. Voelt u de opwinding al? Wacht maar tot uw vinger de vuurrode “Engine Start” button bereikt…

Opties & extra’s
Je zou zeggen dat alles inmiddels wel zo ongeveer benoemd is, echter het tegendeel is waar. Af-fabriek is de 488 GTB namelijk tevens uitgerust met zaken als adaptieve koplampen en een achteruitrijcamera. Kortom, in Maranello nemen ze uw visie zeer serieus. En terecht, want wat zou er gebeuren als u zich té veel zou laten meeslepen door de bloedstollende sound van de optionele sportuitlaat? Bovendien, bij deze Ferrari draait alles om scherpte, dus kan het zicht niet achterblijven!

Techniek & performance
Weinig dingen zo magisch als een Ferrari V8. Inmiddels is het traditie dat deze achter glas ligt opgesteld. Kennelijk zijn ze er in Italië dermate trots op, dat de 8-cilinder standaard in een etalage wordt uitgelicht. Uniek is dat de 670 pk (!) sterke powerunit zich heeft genesteld in een carbon omgeving. Des te meer ogen zijn er gericht op de V8 vitrine. Of alle lichtgewicht onderdelen ook daadwerkelijk in staat zijn om de sprint van 0 naar 100 km/h in te korten, vinden we eigenlijk niet belangrijk. De 488 GTB doet dit immers op papier al binnen 3 seconden. En ook de topsnelheid van 330 km/h is meer dan de meeste mensen aankunnen. De geavanceerde Twin-Scroll turbotechnologie maakt accelereren even vermakelijk als explosief. De sportuitlaat zorgt ervoor het minstens zo heftig klinkt als dat het gaat. Aan downforce eveneens geen gebrek: de Ferrari 488 GTB zuigt zichzelf vast aan het asfalt. Hoe hoger de snelheid, hoe beter. Wie krijgt binnenkort grip op deze buitengewone Atelier Car?

Met vriendelijke groet,
team Prins.


Ferrari 488

GTB | Atelier Car | Veel carbon! | Grigio Ferro | NL-auto | Historical color

Verzekering nodig?

Ontdek de beste verzekering voor deze Ferrari 488.

insurance

€ 449 500

13 500 km Benzine Automaat

€ 269 500

20 847 km Benzine Automaat

€ 219 500

694 km Benzine Automaat

€ 214 500

63 570 km Benzine Automaat

€ 235 000

3 288 km Benzine Automaat