Land Rover Defender kopen | 256 auto’s beschikbaar | AutoKopen
Return to marketplace

Terug naar het auto overzicht

Land Rover Defender

2.4 TD 110 SW SE

€ 36 500

Essentiële informatie

Bouwjaar

2007

Kilometerstand

191 579 km

Prijs

€ 36 500

Aantal vorige eigenaren

2

Type

Tweedehands

Garantie

12 Maanden


Configuratie

Carrosserievorm

SUV

Aantal deuren

5

Motortype

Diesel

Transmissie

Handgeschakeld

Cilinderinhoud

2 402 cc

Cilinders

4

Versnellingen

6

Gewicht

1940 kg

Max. Trekgewicht

3500 kg

Aandrijving

Vierwielaandrijving


Kleur en bekleding

Kleur exterieur

Zwart

Laksoort

Metallic

Kleur binnenbekleding

Grijs

Bekleding

Overige


Verbruik en uitstoot

Verbruik algemeen

11 l/100km

CO₂ uitstoot

291 g/km

Emissieklasse

4


Uitrusting

Exterieur

Checkmark

Verwarmde stoelen

Extra uitleg verkoper

Algemene informatie
Carrosserievorm: Terreinwagen
Modelreeks: mrt. 2007 - dec. 2011

Technische informatie
Koppel: 360 Nm

Aandrijving
Tankinhoud: 60 liter

Prestaties
Acceleratie (0-100): 16,8 s
Topsnelheid: 132 km/u

Maten en gewichten
Laadvermogen: 1.110 kg
GVW: 3.050 kg
Afmetingen (LxBxH): 474 x 179 x 218 cm
Wielbasis: 279 cm

Interieur
Interieurkleur: Donker grijs
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu en verbruik
Brandstofverbruik in de stad: 13,5 l/100km (1 op 7,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,5 l/100km (1 op 10,5)
Energielabel: G

Onderhoud, historie en staat
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2

Land Rover Defender 110 2.4 TD SW SE

Puur en vol karakter: deze zeer nette Land Rover Defender 110 Station Wagon in SE-trim is als een goed gerijpte whisky. Geen poespas, maar de (volledig aantoonbare!) historie en allround conditie maken ‘m een serieuze smaakmaker. Dit exemplaar is origineel Belgisch geleverd en rijdt sinds 2014 op naam van slechts 2 verschillende eigenaren op Nederlands asfalt. Hoewel, asfalt… Als er één auto is die zich thuis voelt op alles dat niet verhard is, dan is het deze iconische 4x4 wel. Aangedreven door een 2,4 liter Turbo Diesel mét Stage 1 tuning is de 110-serie Defender mans genoeg om zijn unieke offroad-kwaliteiten aan de wereld te showen. Ondertussen spat de originaliteit eraf, ondanks de verschillende upgrades; de koplampen en grille zijn bijvoorbeeld al een keer verruild voor modernere exemplaren. Ook het sportstuur is nieuw, maar speciaal voor wie op zoek is naar maximale authenticiteit hebben we het origineel achter de hand gehouden. Wie biedt?

Exterieur

De Land Rover Defender is een liefhebbersauto pur sang, altijd al geweest. Het eigenzinnige model lijkt op niets dat zich ook maar enigszins als ‘concurrent’ voordoet. Niet verwonderlijk ook, want de stoere SUV stamt af van de allereerste Land Rover Series uit 1948 genaamd “Series I”. In basis gaat de offroader dus al een tijdje mee. Langer zelfs dan 1e generatie Defender uit 1983. Modeljaar op modeljaar, evolutie na evolutie; met kleine stapjes werd de oer-Land Rover alsmaar beter en beter. Hier en daar een tikkeltje verfijnder zelfs, al blijft het rauwe karakter rechtovereind als een statige Brit. Dit betekent dat Land Rover nooit heeft getornd aan het no-nonsense design met zijn rechte lijnen en scherpe hoeken. Het enige ronde aan de Defender zijn de wielen (inclusief het exemplaar achterop) en de verlichtingsunits. Het toeval wil dat juist de koplampen van deze Prins bolide een keer zijn vernieuwd. Ervoor terug kwamen heldere units die op hun beurt perfect passen bij de nieuwe grille en koplamp-contouren die in 2023 werden gemonteerd. De grijstint hiervan correspondeert met het Land Rover opschrift op de motorkap. Afgezien van deze details en de wielen die in dit geval met nieuwe RVS-bouten zijn vastgemaakt, is de buitenkant zo goed als egaal zwart. Spiegels, knipperlichten opzij, roofrack en ook de traanplaten onderlangs de dorpels + naast de motorkap zijn zwart uitgevoerd. Alsof hij nog niet stoer genoeg was!

Interieur

De Defender 110 Station Wagon dankt zijn naam aan de lange(re) wielbasis met daarachter veel ruimte voor bagage. In deze 5-zits configuratie is het mogelijk om langere spullen te vervoeren zonder daarvoor eerst de stoelen te moeten demonteren. How convenient! Het ondiepe dashboard oogt lekker robuust en de beperkte moeite die Land Rover heeft genomen om het interieur van design en isolatie te voorzien, maakt dat elke centimeter optimaal kan worden benut met bijvoorbeeld sterk ellenbogenwerk. En dat bedoelen we letterlijk: check die brede middenarmsteun!

Opties & extra’s

In het minimalistische rechttoe-rechtaan interieur van de Land Rover Defender vormt het lederen sportstuur een opvallende uitzondering. Ook al ligt die uitstekend in de hand en komt hij daarmee bijzonder van pas in het ruige terrein, we leveren voor de zekerheid het originele roer mee. Enige vorm van luxe vindt u in de middenconsole: hier is zowaar een heuse Land Rover radio-/CD-speler in geïntegreerd, vergezeld door een hoogglans zwart paneel. In datzelfde paneel treft u de elektrische raambediening, een airconditioning en – jawel – stoelverwarming; dat hadden ze in 1948 nog niet!

Techniek & performance

Op de uitmuntende terreincapaciteiten van de Defender staat geen maat. Verantwoordelijk daarvoor zijn onder andere de hufterproof bouw en de haast onsterfelijke vierwielaandrijftechniek. Af-fabriek levert de 2.4 TD 122 pk en 360 Nm koppel, maar voor de exacte cijfers na de Stage 1 tuning doen we met liefde een test. Reken er echter niet op dat u daarmee het asfalt gaat verslinden. Des te meer dat geen terrein meer veilig is met u achter het stuur. Bedenk een bestemming en avontuur, en de Defender SW SE sleept u ernaartoe en doorheen! Wat ook meehelpt is het perfecte onderhoud en andere technisch verrichte werkzaamheden zoals: een Dinitrol behandeling, nieuwe deur- en sponningrubbers, vervanging van de oliepomp (2021) en swivels, reparatie van de tussenbak en montage van een nieuwe achteras (2022). Kortom, als u er klaar voor bent, is onze Land Rover Defender 110 dat ook.

Met vriendelijke groet,
team Prins


Land Rover Defender

2.4 TD 110 SW SE

Verzekering nodig?

Ontdek de beste verzekering voor deze Land Rover Defender.

insurance

€ 59 900

41 119 km Diesel Automaat

€ 80 900

47 327 km Hybride-Benzine Automaat

€ 86 900

10 km Hybride-Diesel Automaat

€ 119 511

20 km Hybride-Benzine Automaat

€ 62 900

6 832 km Diesel Automaat

€ 64 950

92 898 km Diesel Automaat

€ 119 238

14 km Hybride-Benzine Automaat

€ 109 647

14 km Hybride-Benzine Automaat

€ 114 309

14 km Hybride-Benzine Automaat

€ 89 900

49 002 km Hybride-Benzine Automaat

€ 64 950

92 898 km Hybride-Diesel Automaat

€ 64 900

93 258 km Diesel Automaat

2021

Honda
CR-V

€ 39 950

55 101 km Hybride-Benzine Automaat

€ 34 850

25 166 km Benzine Automaat

Scherpenzeel

Vlastuin Auto

2020

Volvo
XC40

€ 33 900

34 502 km Hybride-Benzine Automaat

2018

Audi
Q5

€ 34 949

89 998 km Diesel Automaat

Hollandscheveld

Autobedrijf Martens

2022

Honda
HR-V

€ 33 600

17 395 km Hybride-Benzine Automaat

2024

Volvo
EX30

€ 32 990

6 448 km Electrisch Automaat

2016

Volvo
XC90

€ 35 950

157 392 km Hybride-Benzine Automaat

€ 34 445

23 502 km Benzine Automaat

€ 33 945

9 668 km Benzine Handgeschakeld

2022

BMW
X1

€ 35 950

65 005 km Benzine Automaat

2023

Audi
Q3

€ 37 900

20 994 km Hybride-Benzine Automaat

€ 34 900

75 682 km Benzine Automaat