Algemene informatie Modelreeks: aug. 2008 - dec. 2013
Technische informatie Koppel: 490 Nm
Aandrijving Tankinhoud: 86 liter
Prestaties Acceleratie (0-100): 5,0 s Topsnelheid: 295 km/u
Maten en gewichten Laadvermogen: 395 kg GVW: 2.250 kg Afmetingen (LxBxH): 488 x 192 x 135 cm Wielbasis: 294 cm
Interieur Aantal zitplaatsen: 4
Milieu en verbruik Brandstofverbruik in de stad: 25,21 l/100km (1 op 4,0) Brandstofverbruik op de snelweg: 11,36 l/100km (1 op 8,8) Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden) APK: Nieuwe APK bij aflevering Aantal sleutels: 2
Garantie Garantie: 6 Maanden
Maserati GranTurismo 4.7 S Bianco Fuji
Bij Prins weten we unieke configuraties wel te waarderen. En dat is nog voorzichtig uitgedrukt. We begrijpen dat er legio zwarte auto’s rondrijden en dat er 100.000 verschillende tinten grijs zijn. Echter, zien we dit witte pareltje uit Italië, dan weten we meteen weer waarom wij liefhebbersauto’s verkopen. Deze prachtige Maserati GranTurismo S is klaar(gemaakt) voor de mooiste dag van haar leven en heeft een minstens zo fraai innerlijk. Behalve een heerlijke kleurencombinatie, is de extreem attractieve GT voorzien van de juiste wielen, de fijnste interieurafwerking en de opties die u wilt: Bose Surround, comfortstoelen en een Skyhook onderstel. Kortom, stijlicoon zoekt stijlicoon.
Exterieur Vrij vertaald betekent “Extra Campionario” extra monsters. We weten niet precies hoe de Italianen het voor elkaar hebben gekregen, maar zeker is wel dat de extra toevoegingen voor een unieke mix hebben gezorgd. Een mix genaamd Bianco Fuji. Het witte lakwerk heeft een schitterend pareleffect, wat de schoonheid van deze drietand een extra dimensie geeft. De charismatische vormen, verleidelijke rondingen, uitgebalanceerde proporties en even chique als sportieve details worden hierdoor extra kracht bij gezet. Voor een extra dimensie zorgen tevens de gewilde 20 inch Neptune wielen, afgewerkt in Grigio Mercury. De Rosso remklauwen lijken vooral de nadruk te willen leggen op de performance van de Maserati GranTurismo. Echter, eenmaal het portier geopend wacht een extra verrassing…
Interieur Ja, sommige delen zijn ‘standaard’ zwart, waaronder het lederen stuurwiel, bovenzijde van het dashboard en de Alcantara hemelbekleding. Maar rood overheerst. Rosso Corallo om precies te zijn. Onder andere de lederen stoelen, midden-/tunnelconsole, onderzijde dashboard en portierbekleding beschikken over een knalrode touch. Too much? Nooit! Het is een verademing om een beauty als de Maserati GranTurismo S te zien in een samenstelling die ze verdient. De Avorio contraststiksels, Smoke Quartz afwerking van diverse bedieningselementen plus de Bianco Ice interieurlijsten maken de ultieme smaakmaker uit Italië meer dan af. De legendarische drietand staat gedrukt op de hoofdsteunen en ook het bekende uurwerk mag niet ontbreken op het dashboard, maar de kenner wist natuurlijk allang in kunst op wielen te zijn gestapt.
Opties & extra’s U had het ongetwijfeld al opgemerkt: de 2+2 GT heeft een volledig lederen interieurpakket aan boord. Comfort Pack Front Seats houdt in dat de stoelverstelling geheel elektrisch gaat en dat de voorste zetels zowel een geïntegreerde verwarming als een memoryfunctie bevatten. Lekkerder kunt u niet zitten terwijl de fijne sound uit de Bose Surround speakers tot u binnendringt. Dankzij Bluetooth en een USB-aansluiting is uw favoriete muziek afspelen in dit digitale tijdperk eveneens “non problema”. Liever geconcentreerd sturen? Ook daar heeft Maserati wat op bedacht…
Techniek & performance Onze GranTurismo kreeg af-fabriek een Skyhook Suspension mee: variabele demping maakt dan deel uit van de geavanceerde ophangingstructuur. Hierdoor is de Maserati GT 4.7 S nóg stabieler, het onderstel nóg meer uitgebalanceerd, kan er nóg preciezer worden ingestuurd en is er nóg meer grip. Kortom, de ideale manier om 440 paarden los te laten op de achterwielen. De 8-cilinder in het front is van het atmosferische soort; dit betekent dat menig omstander aan de beademing moet in plaats van de V8 zelf. Hoe dat zo? Het geluid is om te janken zo mooi… Vooral wanneer de 0-100 km/h sprint binnen 5 seconden wordt afgewikkeld. Extra genieten geblazen is het wanneer de Maserati GranTurismo via 6 gerobotiseerde versnellingen een topsnelheid van 295 km/h nadert. Maar voordat die top bereikt is, bent u natuurlijk allang verkocht. Tsja, wie niet?