Tegelijk met de eerder aangekondigde plug-in hybride BMW X1 verschijnt ook de verwante X2 als stekkerhybride. Dankzij de elektromotor op de achteras kun je deze modellen vier wielen aan laten drijven.
BMW kondigde eerder aan dat de vernieuwde X1 met plug-in hybride aandrijflijn xDrive25e zal verschijnen. Tegelijk met dat debuut, later dit voorjaar, zal ook de stekkerhybrideversie van de verwante X2 debuteren. Exacte introductiedatum en prijzen volgen nog.
De xDrive25e-aandrijflijn van de X2 kent nagenoeg dezelfde specificaties als die van de X1. De voorwielen van de auto kunnen worden aangedreven door een 125 pk sterke 1.3 driecilinder turbobenzinemotor, gekoppeld aan een 6-traps Steptronic-automaat. Daarnaast is er een 70 kW (omgerekend 95 pk) sterke elektromotor, die via een 1-trapstransmissie de achterwielen kan doen rollen.
De gezamenlijke systeemoutput bedraagt maximaal 220 pk vermogen en 385 Nm koppel; deze trekkracht is direct na het starten van de auto volledig beschikbaar. Het 0-100 km/u-sprintje kan daarmee al in 6,8 seconden voorbij zijn. De snelheidstop ligt op 195 km/u .
De X2 kan automatisch bepalen welke wielen aangedreven moeten worden, maar de bestuurder kan dit onderwerpen aan een eigen keuze met de eDrive-knop. Kies je voor volledig elektrisch, dan is de (theoretische) actieradius tussen de 54 en 57 km. Werken de motoren samen dan heb je vierwielaandrijving ter beschikking - uniek voor het X2-model.
Afhankelijk van hoe je het gaspedaal indrukt ligt het benzineverbruik, volgens de fabrikant, gemiddeld tussen de 1,9 en 2,1 liter/100 km. Stroom zou uitkomen tussen de 13,7 en 14,2 kWh/100 km. Houd er rekening mee dat de accu's onder de achterbank leiden tot wat minder bagageruimte. Wel zou deze positie bijdragen aan een betere balans. De auto opladen kan aan een gewoon stopcontact. Met een BMW i Wallbox neemt volledig opladen circa 3 uur en een kwartier in beslag.