Autokopen

Peugeot Kopen

Peugeot, onderdeel van Stellantis, biedt massamarktmodellen. Na herziening van alle modellen sinds 2014, zijn de 108, 208, 308, 2008 en 3008 populair.

Auto's

Ontdek het aanbod Peugeot stockwagens

Nieuwste aanbod
arrow-up-right

Bekijk alle auto's

incl. BTW

€ 4 450

154 894 km Benzine Handgeschakeld

Vlaardingen

Autobedrijf P. Bot

incl. BTW

€ 19 850

61 448 km Benzine Handgeschakeld

incl. BTW

€ 18 750

98 429 km Diesel Handgeschakeld

incl. BTW

€ 26 500

69 114 km Benzine Automaat

incl. BTW

€ 19 900

58 357 km Benzine Automaat

incl. BTW

€ 7 990

46 294 km Benzine Handgeschakeld

incl. BTW

€ 21 900

26 743 km Benzine Automaat

incl. BTW

€ 20 400

95 055 km Benzine Automaat

incl. BTW

€ 6 750

144 224 km Benzine Handgeschakeld

Informatie

Ontdek recente Peugeot artikels en rijtests.

Recentste artikels
arrow-up-right

Alle artikels

Peugeot 208 Pack Connect

Er is weer een voordelig Pack Connect verkrijgbaar voor de Peugeot 208. Zo ben je met de wereld verbonden voor bijna de helft van de prijs.

Peugeot 208 Blue Lion

Het actiemodel Peugeot 208 Blue Lion is reeds voorzien van de meest populaire opties - en dat voor een scherpe prijs. Ook leverbaar met Private Lease.

Peugeot 108 Collection

De Peugeot 108 Collection is - zoals de naam aangeeft - een echt 'collector's item', met extra uitrusting en aparte afwerkingsdetails tegen een zeer beperkte meerprijs.

Private Lease Peugeot 108

Bij een nieuw Private Leasecontract voor de Peugeot 108 ontvang je nu de eerste maandtermijn terug. Leasen kan al vanaf 199 euro per maand all-in.

Peugeot Partner Tepee

Je auto is meer geld waard als je 'em inruilt bij Peugeot voor een nieuwe Partner Tepee. De extra inruilwaarde bedraagt 2.500 euro.

Herfstcheck Peugeot

Met de Stop & Go Herfstcheck is je Peugeot in een keer klaar voor de herfst en winter. Deze inspectie is gratis met de MyPeugeot Card.

Peugeot 308 Pack Reference

Betaal slechts de helft van de prijs voor het Reference-pakket dat tijdelijk leverbaar is op de Peugeot 308 en 308 SW. Met onder meer een panoramadak.

Over Peugeot

Historie

Peugeot is een Frans automerk van PSA, dat behalve Peugeot ook Citroën en DS in portefeuille heeft. Peugeot in haar lange bestaan meer dan 50 miljoen auto’s geproduceerd. Tegenwoordig wordt de groei vooral gerealiseerd in landen als Brazilië, China en Rusland.

Het merk Peugeot is vernoemd naar de familie Peugeot die een industrieel imperium begon in 1891. Al in de achttiende en negentiende eeuw waren familieleden actief in de nijverheid, met weefgetouwen en molens. Het meest succesvol was de fabricage van gelamineerd staal en gereedschappen. Overigens produceert Peugeot nog altijd producten naast de auto's. Wereldberoemd zijn de peper- en zoutmolens.

Lion-Peugeot

Het was Armand Peugeot die tegen het eind van de negentiende eeuw inzag dat de toekomst lag in benzineauto’s. Hij kwam met de eerste Peugeot auto, een vierwiel carrosserie met Daimler-motor (1891). De oprichting van de Société des Automobiles Peugeot (Auto Firma Peugeot) in 1896 betekende een afscheiding van het familiebedrijf, omdat broer Eugène auto’s niet zag zitten.

Toen diens zoon echter het automerk Lion-Peugeot lanceerde, kwam het in 1910 tot een fusie. Met beider fabrieken kon Peugeot voldoen aan de helft van de Franse autoproductie. Pas in 1960 kwam het bedrijf onder bestuur van iemand buiten de Peugeot-familie. Toch heeft de familie nog steeds een dikke vinger in de pap bij PSA.

Al in 1898 importeerde de Haagse zakenman Jacob Verweij een Peugeot 3 pk in Nederland. Hij was gepassioneerd geraakt nadat hij 4 jaar eerder had gezien hoe een Peugeot automobiel de race Parijs-Rouen won. In 1982 ontstond het huidige Peugeot Nederland.

Logo

Al sinds 1847 symboliseert een leeuw de kwaliteiten die met Peugeot(-producten en -concern) worden geassocieerd: dominantie, kracht, souplesse en snelheid. In het begin van de negentiende eeuw werd de leeuw, lopend op een pijl, vooral afgebeeld op de zaagbladen en andere gereedschappen waarmee Peugeot succesvol werd.

In de jaren twintig van de vorige eeuw ontwierpen beeldhouwers Marx en Baudichon een leeuw voor de radiatordop van auto’s. Pas op de Parijse Tentoonstelling in 1933 verscheen de leeuw als beeldje op een Peugeot grille. Het logo heeft vele metamorfoses ondergaan. Tegenwoordig wordt een gestileerde leeuw van opzij afgebeeld, staand op twee poten.

Safari Rally

In 1892 begon de lange geschiedenis van het merk in de autosport, met een ex aequo overwinning (met Panhard) in de toen zeer bekende race Parijs-Rouen. Na de Tweede Wereldoorlog deed Peugeot actief mee in de rallysport. Met name in safari-rally’s wist Peugeot goed te scoren. In 1992 werden zowel de 24 Uur van Le Mans als het Wereld Kampioenschap Sportauto’s gewonnen, door een Peugeot 905 met een 3,5 liter, 40-zuiger V10-motor van 650 pk.

Voor personenwagens hanteerde Peugeot tot 1965 een éénmodel beleid. Daarna werd de Peugeot 203 opgevolgd door een assortiment van degelijke middenklassers zoals de 403, 404 en 504. De Peugeot 404 was niet alleen een geliefde familieauto, maar ook succesvol in de autosport. Van 1966 tot en met ’68 was de 404 niet te kloppen in de East-African Safari Rally.

Peugeot 205 en 206

Met een half miljoen geproduceerde auto’s was Peugeot inmiddels de op één na grootste autobouwer van Frankrijk geworden. In de jaren zeventig begon het een uitbreidingsslag, met de overname van Citroën en samenwerkingsverbanden met Chrysler en Renault. Dat bracht Peugeot zelf in de financiële problemen.

De redding kwam van de Peugeot 205, die zijn slogan ‘een sterk nummer’ waarheid maakte. Er kwamen vanaf 1983 diverse uitvoeringen op de markt, zoals een drie- en vijfdeurs hatchback, een cabriolet, een diesel en één met turbo. De 205 Turbo 16 Rally 4WD, succesvol in de beroemde rally Parijs-Dakar, is tegenwoordig een veel gezochte auto.

Halverwege de jaren negentig wilde Peugeot de productie van de 205-opvolgers, de Peugeots 106 en 306, afsluiten met het model ‘Sacré Numéro’ (‘Heilig Nummer’), verwijzend naar de introductieslogan. De klanten bleven echter de 205 trouw. Hierop continueerde Peugeot de productie tot 1998. In dat jaar verscheen de vervanger Peugeot 206, ook al een succesnummer. De 207 was in 2007 de meest verkochte auto in Nederland. Het model was tevens de populairste leaseauto in 2007 en 2008.

Huidige modellen

Tegenwoordig biedt Peugeot een uitgebreid gamma aan in Nederland, van compacte stadsauto's tot ruime middenklassers. Ook SUV's maken onderdeel uit van het assortiment, net als bestelbusjes met personenwagenvariant.

In 2010 introduceerde Peugeot 's werelds eerste dieselhybride, de 3008 Hybrid4. Het vernieuwende zat hem niet alleen in de combinatie van een elektromotor met dieselkrachtbron maar ook in de plaatsing ervan. De diesel lag voorin, waar hij de voorwielen aandreef. De elektromotor zat bij de achterwielen. Daardoor bood Hybrid4 feitelijk vierwielaandrijving. Toch lukte het Peugeot niet om met deze techniek door te breken, waarna het weer uit de roulatie gehaald werd.

Moederbedrijf PSA

Aardig wat modellen volgen uit de samenwerking met Citroën. Zodoende hebben de Peugeot-modellen vaak een tweelingbroer in het Citroën-assortiment. Moederbedrijf PSA werkte begin deze eeuw op haar beurt weer samen met Mitsubishi. De SUV Peugeot 4007 bijvoorbeeld is het broertje van de Citroën C-Crosser, terwijl beide modellen zijn gebaseerd op de Mitsubishi Outlander.

Daarnaast was Peugeots eerste elektrische auto, de iOn (2010), afgeleid van een Mitsubishi-model, de i-MiEV. Het is een goed voorbeeld van de invloed van Peugeot-familie: die wil dat PSA onafhankelijk blijft maar tegelijk een internationaal voorloper wordt, door samenwerkingen met leidende bedrijven in de sector aan te gaan of te versterken. Ook de coöperatie met BMW – onder meer in de inkoop en de ontwikkeling van motoren – is men aan het uitbouwen.

Museum

Sinds de Peugeot Experience in Breukelen gesloten is moet je voor een vertier rondom het merk afreizen naar Sochaux (Frankrijk, nabij Strasbourg). Daar staat het Musée de l’Aventure Peugeot (het Avonturen Museum Peugeot), met klassiekers, conceptcars en sportauto's.