Prestaties Acceleratie (0-100): 3,6 s Topsnelheid: 316 km/u
Maten en gewichten Laadvermogen: 455 kg GVW: 2.200 kg Afmetingen (LxBxH): 457 x 191 x 132 cm Wielbasis: 267 cm
Interieur Aantal zitplaatsen: 4
Milieu en verbruik Brandstofverbruik in de stad: 15,5 l/100km (1 op 6,5) Brandstofverbruik op de snelweg: 8 l/100km (1 op 12,5) Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden) Aantal sleutels: 2
Ferrari California T Grigio Titanio
Origineel Nederlands geleverd en werelds samengesteld: deze schitterende, two-tone uitgevoerde Ferrari California T heeft alles wat ervoor nodig is om uw drang naar sportief en stijlvol onderscheid tegemoet te komen. Kleuren, samenstelling, conditie; elk detail klopt aan dit paradepaardje onder de California’s! Terwijl u omstanders trakteert op een waanzinnige uitstraling en dito sound, geniet u binnenin van allerlei luxe zoals Full Electric Daytona Seats, een warmtewerende voorruit en MagneRide Dual Mode Suspension. Behalve hard rechtuit (top 316 km/h, 0-100 in 3,6 seconden), is onze V8-aangedreven Ferrari California T(urbo) dus in staat om bochten in te duiken alsof ze niet bestaan. Ooit gedacht dat 560 paarden samen zóveel indruk konden maken?
Exterieur Met zijn coupé-convertible dakconstructie betreedt de California T, net als zijn “T”-loze voorganger, het nichesegment. Dat was voor de oorspronkelijke, Nederlandse eigenaar van dit exemplaar echter niet bijzonder genoeg. Want waarom zou hij of zij anders voor een tweekleurige carrosserie hebben gekozen? Het Grigio Titanio lakwerk is van zichzelf al bijzonder genoeg, door niet grijs en niet zilver te zijn, maar iets daartussenin. Daarbovenop (letterlijk) werd de metalen kap in exclusief Nero DS 1250 gespoten. Het resultaat spreekt voor zich: beeldschoon. Kortom, op z’n Italiaans. Liefhebber als we zijn, zouden we er meteen voor tekenen. Echter, we geven toe dat de combinatie met de 20 inch Forged Diamond Wheels, Giallo remklauwen, Chromed Front Grille en Scuderia Ferrari Shields het wel helemaal afmaken. En dan moet de grootste verrassing nog komen…
Interieur Voor de meeste Ferrari-eigenaren is een Nero interieur al spannend genoeg. In dit geval beschikt de California T cockpit echter over net zoveel frivoliteit als het exterieur: Cuoio leder voert de boventoon en wordt gecombineerd met een Nuovo Cuoio vloer, Beige Chiaro Cavallino’s in de hoofdsteunen, een Nero lederen stuurwiel + bovenzijde van het dashboard, en een Bianco rev-counter. Hoe fraai! Toegegeven, al zouden de Daytona Seats géén kleur hebben, dan nóg zijn ze bewonderingswaardig te noemen. De iconische patches in de zittingen en rugleuningen zijn een regelrechte verwijzing naar de legendarische Ferrari klassieker die de bijnaam “Daytona” droeg. Er bestaat niet zoiets als toeval, want deze California T is een klassieker in de dop.
Opties & extra’s Het zal geen verrassing zijn dat het er behoorlijk heet aan toe kan gaan aan boord van de Ferrari California T. Dit staat los van het klimaat en of de kap open of dicht is, en heeft alles te maken met de performance van deze volbloed. Toch kon het volgens Maranello geen kwaad om een Heat Insulating Windscreen te monteren; hiermee voorkomt u dat u binnenin de California T al peentjes zweet nog voordat de Full Electric Seats in de best mogelijke positie staan. Gaat u eenmaal helemaal los met de coupé-cabriolet, dan heeft u aan de MagneRide Dual Mode Suspension een hele goede: dit adaptieve schokdempingssysteem past zich automatisch aan de ondergrond aan en de scherpte waarmee u bochten aansnijdt. Zo blijft het onderstel net zo mooi in balans als de uitstraling van onze Ferrari.
Techniek & performance Maar wat is een innovatief ophangingssysteem zonder krachtige aandrijflijn? Voorin de California T gaan 560 steigerende paarden schuil, voortkomend uit een magische Ferrari V8 voorzien van geavanceerde Twin Scroll Turbo-power. Dit verklaart meteen het immense koppel van 755 Nm! Ter vergelijk: V12-aangedreven supercars zoals de Ferrari Enzo moeten het met minder trekkracht doen… Het laat zich dus wel raden dat de prestaties serieus indrukwekkend zijn: van 0 naar 100 km/h in 3,6 seconden en een topsnelheid van 316 km/h zijn waarden waarmee u letterlijk uw wilde haren kunt kwijtraken. En anders kunt u er altijd nog voor kiezen om het dak dicht te doen…