Prestaties Acceleratie (0-100): 3,6 s Topsnelheid: 316 km/u
Maten en gewichten Laadvermogen: 455 kg GVW: 2.200 kg Afmetingen (LxBxH): 457 x 191 x 132 cm Wielbasis: 267 cm
Interieur Interieurkleur: Nero / Charcoal Aantal zitplaatsen: 4
Milieu en verbruik Brandstofverbruik in de stad: 15,5 l/100km (1 op 6,5) Brandstofverbruik op de snelweg: 8 l/100km (1 op 12,5) Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden) Aantal sleutels: 2
Ferrari California T Grigio Silverstone
De kleur grijs wordt pas écht spannend als het een Ferrari opsiert. Neem deze super strakke California 3.9 T HELE: een waanzinnige verschijning die ook nog eens performance-wise fantastisch presteert. In een convertible is de rijbeleving onnavolgbaar. Echter, is het klimaat er niet naar, dan is zo’n metalen dakconstructie wel zo prettig. De Ferrari California T biedt beide en is daarom de ideale supercar voor alle seizoenen. Speciaal voor de levensgenieters die hun 560 steigerende paarden liever horen dan stallen, het hele jaar door. De heerlijk ingetogen samenstelling bevestigt dat deze Italiaanse schone niets, maar dan ook echt helemaal niets aan de buitenwereld hoeft te bewijzen. Want dit is een Ferrari. En wat voor één!
Exterieur Met een tint genaamd Grigio Silverstone hebben ze in Maranello kennelijk de intentie om hun ultra fraaie creatie in het bijzonder te linken aan ongekende circuitprestaties. Een terechte zet, maar de California T is veel meer dan dat. Zo doen de looks het ook extreem goed in mondaine badplaatsen zoals Monaco, en rijgt de stijlvolle coupé-convertible uitdagende bergwegen met de grootst mogelijke zelfverzekerdheid aan elkaar. Vol gas rechtuit over de Autobahn vliegen is voor deze Ferrari peanuts, maar wanneer u minder snel voorbijflitst hebben medeweggebruikers nog wat te kijken: de California T is namelijk een prachtige mix van historische Ferrari invloeden en technische innovatie. Aerodynamisch verantwoorde lijnen volgen elkaar in een hoog tempo op en worden op geraffineerde wijze afgewisseld door classy details die aan vroegere legendes doen denken uit de Italiaanse stoel. De grijze lak voegt een no-nonsense element toe aan het geheel en de 19 inch Alloy velgen zijn perfect afgestemd op de elegante kleurstelling. De Rosso remklauwen springen uiteraard meteen in het oog, maar wie de wielen iets aandachtiger bestudeert maakt geheid een klein sprongetje na het zien van de carbon naafkappen. Bella!
Interieur In gesloten toestand is de Ferrari California T een prachtige, tijdloze verschijning. Toch zien we het elektrische dak liever achter de stoelen wegzakken. In cabrio-modus komt de cockpit immers het beste tot zijn recht. Rijdend, maar ook stilstaand: met de zon erop kunt u extra genieten van de combinatie Nero leder en Charcoal alcantara bekleding. Wauw, wauw en nog eens wauw! Lichte contraststiksels staan garant voor schitterende patronen en worden werkelijk overal in doorgevoerd, waaronder in de stoelen, portieren, middenarmsteun, tunnelconsole, het dashboard en natuurlijk het stuurwiel. Het aandeel Ferrari rood is zeer beperkt gebleven in het California T binnenste. Echter, onderschat de waarde niet van die karakteristieke Manettino switch…
Opties & extra’s Wie alvast plannen maakt om meteen na het starten naar de racemodus over te schakelen, moet ook weten dat die Cruise Control er niet voor niets in zit. Elke Ferrari is in potentie immers rijbewijs-gevaarlijk. En de California T vormt daarop allesbehalve een uitzondering. We willen de pret niet wegnemen. Integendeel, maar gunnen het u ook dat het leuk blíjft.
Techniek & performance Wie binnen 3,6 seconden de 0 tot 100 km/h sprint aflegt doet automatisch een beroep op 560 opzwepende pk’s, voortgekomen uit een juweel van een Ferrari V8 mét innovatieve Twin Scroll Turbo technologie. Hoewel het blok tamelijk geavanceerd is, is de rijbeleving ouderwets intens. Zeker met het metalen dak eraf. Met 755 Nm koppel op de achterwielen is schakellui rijden kinderspel. Echter, de razendsnelle 7-traps automaat inclusief dubbele koppeling zorgt ervoor dat u nochtans liever tikken uitdeelt aan de Shift Paddles. Wie onderweg geen bocht tegenkomt loopt het risico ‘zomaar’ die topsnelheid van 316 km/h in het vizier te krijgen. En toch: de geweldige grip, enorme neerwaartse druk en het speciale dempersysteem maken dat u stiekem hoopt op kronkelig asfalt. Eerst maar eens in één streep naar Prins…