Prestaties Acceleratie (0-100): 3,8 s Topsnelheid: 304 km/u
Maten en gewichten Laadvermogen: 455 kg GVW: 2.065 kg Afmetingen (LxBxH): 453 x 185 x 130 cm Wielbasis: 245 cm
Interieur Aantal zitplaatsen: 4
Milieu Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden) Aantal sleutels: 2
Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet PDK 992 Karmijnrood
Genoeg grijze en zwarte Porsche’s gezien? Deze uniek geconfigureerde 992 Carrera 4S Cabrio bevestigt nog eens dat ze in Zuffenhausen echt niet zijn verleerd hoe een originele Elfer samen te stellen. Sterker nog, dit prachtexemplaar is afkomstig van Porsche Duitsland zelf. Dus ze weten daar echt wel wat mooi is! De voormalig eigenaar kocht de fabrieksauto rechtstreeks bij onze oosterburen; dit maakt hem de 1e en enige Nederlander die in het bezit is geweest van de Karmijnrood uitgevoerde 911. Het SportDesign + Sport Chrono pakket, de sportuitlaat, achterasbesturing, Adaptieve Sportstoelen Plus, het verlaagde PASM Sportonderstel, carbon interieurpakket en PTV+ maken het een liefhebbersauto pur sang. Vraag maar aan de vorige eigenaar! Uiteindelijk kocht hij een gloednieuwe 992.2 bij Prins, echter op zijn vurige 992.1 was hij bij lange na niet uitgekeken!
Exterieur Ferrari’s zijn rood en Porsche’s zwart. We zijn er niet om oude tradities te doorbreken, maar willen de wereld wel graag laten zien dat een tunnelvisie ons niet verder gaat helpen als we het graag onderscheidend en origineel willen houden. Een Karmijnrode 911 4S Cabriolet is gewaagd, gedurfd en zelfs een tikje brutaal. Maar bovenal is een Porsche 992 in het rood een verrassend lekkere combinatie! De wauw-factor wordt nog verder versterkt door waanzinnig fraaie toevoegingen zoals 20/21 inch (voor/achter) zijdeglans zwarte multi-spaakvelgen met daarachter – u raadt het al – knalrode remklauwen. Ook de 10 mm dichter naar de grond gebrachte koets en het SportDesign pakket hebben een fors aandeel in de verpletterende en onderscheidende uitstraling. Laatstgenoemde wordt overigens compleet geleverd inclusief in carrosseriekleur meegespoten sideskirts. De zwarte kap, dito omranding van de sportuitlaat eindstukken en donkere koplampbehuizing maken het contrast nóg heftiger. En daarmee het totaalplaatje nóg indrukwekkender.
Interieur Hypermodern als de gaaf geëvolueerde 911 van de huidige generatie is, heeft de cockpit het digitale tijdperk helemaal omarmd. Uitzondering op deze regel zijn de toerenteller en het Sport Chrono klokje. En dat is met een reden: vanaf het moment dat u instapt spoort de analoge stopwatch aan tot snelle rondetijden. Aan het zitten beleeft u eveneens maximaal plezier, want de Adaptieve Sportstoelen Plus bieden naast een perfecte zitpositie ook een fantastische ondersteuning – juist wanneer de G-krachten toenemen… Het GT Sportstuur bevat bovendien een subtiele 12 uur markering, voor het geval de snelle bochtencombinaties worden afgewisseld door een lang recht stuk. En natuurlijk mag het hightech carbon interieurpakket evenmin ontbreken in een geavanceerde supercar als deze. Voor de rest geen fratsen aan boord van de Porsche 992 Carrera 4S Cabriolet: zwart lederen bekleding voert de boventoon en het dashboard is bewust overzichtelijk en strak gehouden. Veel afleiding kunt u onderweg natuurlijk niet gebruiken!
Opties & extra’s Met de magische boxerroffel vanachter die wordt aangezweld door een heuse sportuitlaat, kunnen we ons hardop afvragen of een professionele geluidsinstallatie wel toegevoegde waarde heeft. Het weerhield Porsche er niet van om een heerlijk Bose Surround Sound audiosysteem in combinatie met Apple CarPlay in te bouwen. Liefhebbers van snelheid zullen echter vooral de aanwezigheid van het Sport Chrono Pakket, verlaagde Porsche Active Suspension Management (PASM) Sportonderstel en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) toejuichen. Er goed voor gaan zitten is een understatement dankzij de uitgebreid elektrisch verstelbare Adaptieve Sportstoelen Plus inclusief memoryfunctie voor de bestuurder. Laatstgenoemde heeft tevens de luxe dat het GT Sportstuur dat hij of zij stevig beetpakt op verzoek verwarmd kan worden. Het inparkeren gaat u in ieder geval géén klamme handjes bezorgen, want de meesturende achteras is op zowel hoge als lage snelheden actief.
Techniek & performance Toch prefereren we de hoge snelheden, want dan pas komt de Porsche 911 Carrera 4S Cabrio écht tot leven. Via een bloedsnelle PDK-automaat worden 450 paarden over de voor- en achterwielen verdeeld. Hierdoor is de 3,0 liter dubbel geblazen 6-cilinder boxermotor in staat om de dakloze Elfer binnen 3,8 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h te jagen. Pas bij een topsnelheid van 304 km/h vindt de 992 Cabriolet het welletjes. U daarentegen…
Met vriendelijke groet, team Prins.
Porsche 992
911 Cabrio Carrera 4S | SportDesign | PASM | Bose | Sportstoelen Plus | Sport Chrono