Mercedes-Benz voorziet de GLC van de nieuwste techniek, waaronder benzinemotoren met elektro-ondersteuning en het hypermoderne MBUX-infotainmentsysteem. Het aantal uiterlijke wijzigingen is overzichtelijk.
Mercedes-Benz vernieuwt zijn middelgrote SUV, de GLC. De optische veranderingen zijn klein, het blijft bij de gebruikelijke nieuwtjes. Met gewijzigde bumpers en lichten, nieuwe kleuren en wielen en een dashboard met mooiere materialen en nieuwe afwerkingsmogelijkheden heb je de meeste wijzigingen wel gehad. Veel belangrijker bij de vernieuwde GLC zijn de technische nieuwtjes.
Zo krijgt het model de beschikking over de nieuwste versie van de 2.0 viercilindermotoren van Mercedes-Benz. De benzinevarianten GLC 200 (197 pk) en GLC 300 (218 pk) zijn uitgerust met mild-hybrid-techniek, waarbij een 10 kW en 250 Nm sterke elektromotor de brandstofmotor ondersteunt. Dat zorgt niet alleen voor betere prestaties, maar ook voor een lager verbruik. De dieseluitvoeringen hebben geen elektro-ondersteuning, maar zijn wel bijgewerkt naar de meest recente versie. Mercedes-Benz levert bij de verkoopstart later dit jaar de 200 d (163 pk), 220 d (194 pk) en de 300 d (245 pk). Later volgen er meer motorversies, waaronder een plug-in hybride-uitvoering.
Mercedes-Benz voorziet de GLC van het MBUX-multimediasysteem met twee beeldschermen. Achter het stuur zit een 10,25 groot exemplaar, aangevuld met een touchscreen bovenaan de middenconsole van 7 of 10,25 inch groot - afhankelijk van de gekozen uitvoering. Een ander nieuwtje dat het leven aan boord aangenamer maakt is Energizing Comfort, een functie die de sfeerverlichting, verwarming, stoelmassage en geluiden optimaliseert voor bepaalde stemmingen.
De vernieuwde GLC komt na de zomer naar Nederland, we hebben nog geen prijzen.
Aanraders