Renault presenteert de LPG-versies van de nieuwe Clio en Captur. Beide modellen zijn uitgerust met 100 pk TCe-motor, die zowel op LPG als benzine werkt.
Renault voegt een LPG-uitvoering toe aan het aanbod van de nieuwe Clio en Captur. De 100 TCe Bi-Fuel is voorzien van LPG-installatie, waarmee je goedkoper kunt rijden. Volgens Renault ligt het omslagpunt al bij 5.000 kilometer per jaar. De eerste winst pak je al bij de aanschaf, want de LPG-varianten zijn door de lagere CO2-belasting 300 euro goedkoper dan de TCe 100-benzineversies.
De 100 pk sterke driecilinder turbomotor kan zowel op benzine als LPG rijden en is op verschillende punten aangepast. Het vermogen is echter exact gelijk aan dat van de benzineversie, terwijl de CO2-uitstoot 8 procent lager ligt. Voor de Clio geeft Renault 93 g/km op en voor de Captur 107 g/km.
De Clio Bi-Fuel is verkrijgbaar in de uitvoeringen Zen en Intens, wat betekent dat de uitrusting minimaal bestaat uit airconditioning, led-koplampen, een multimediasysteem met 7 inch touchscreen, 16 inch lichtmetalen wielen en diverse rijhulpsystemen. De Captur met LPG-installatie is er daarnaast ook in de basisversie Life, waarmee dat meteen de voordeligste uitvoering in het assortiment is.
De prijzen van de Clio en Captur 100 TCe Bi-Fuel vind je hieronder in de tabel. De Clio verschijnt deze maand al bij de dealers, de LPG-versie van de Captur volgt in mei.
Clio | Captur | ||
100 TCe | Life | € 21.790 | |
Zen | € 19.090 | € 23.690 | |
Intens | € 21.090 | € 25.690 |