Prestaties Acceleratie (0-100): 3,9 s Topsnelheid: 310 km/u
Maten en gewichten Laadvermogen: 425 kg GVW: 2.200 kg Afmetingen (LxBxH): 456 x 191 x 132 cm Wielbasis: 267 cm
Interieur Interieurkleur: Sabbia Aantal zitplaatsen: 4
Milieu en verbruik Brandstofverbruik in de stad: 16,5 l/100km (1 op 6,1) Brandstofverbruik op de snelweg: 8,6 l/100km (1 op 11,6) Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden) APK: Nieuwe APK bij aflevering Aantal sleutels: 2
Ferrari California
Een HELE mooie, perfect dealer onderhouden Ferrari California! De V8 huilt alsof hij rechtstreeks door de geluidsbarrière wil, maar de snaarstrakke conditie vertelt ons iets heel anders: namelijk dat de 460 oorstrelende paarden met een fluwelen voet zijn bediend. Typisch een asfalt killer die als zondagsauto is gebruikt. Maar wat wil je ook met een kleurencombinatie zó stijlvol, dat je ernaar blijft kijken? Kroymans is verantwoordelijk voor de schitterende technische staat, terwijl Maranello de ultieme droomconfiguratie realiseerde: Grigio Silverstone lakwerk met Sabbia leder. In het verlengde van de luxe uitstraling is onze Ferrari California extra comfortabel uitgerust met opties zoals verwarmde stoelen, adaptieve koplampen, parkeersensoren voor + achter en MagneRide Dual Mode Suspension. Genoeg redenen dus om tóch wat vaker achter het stuur te kruipen…
Exterieur Tegen al het aerodynamische geweld van tegenwoordig is de classy gelijnde California niet opgewassen. Maar juist dat is de charme van de coupé-cabriolet, want bij deze Ferrari draait alles om tijdloze schoonheid. Natuurlijk is de gekozen modelnaam geen toeval; de gelijkenissen met de California klassieker zijn evident. Let bijvoorbeeld op de traditioneel gevormde grille inclusief chromen omlijsting en de vloeiende opwaartse lijn in de portieren die wordt doorgetrokken in de achterste schermen. Of wat te denken van de luchthapper op de motorkap en karakteristieke koelsleuven in de voorschermen? Het is de 250 California Spyder “all the way”. En dan helpt het ook mee dat de kleurkeuze al net zo classy is: Grigio Silverstone! Achter de schitterende multi-spaakwielen schuilen Nero remklauwen. Zo subtiel en elegant zien we een moderne Ferrari zelden. Een groter contrast met de teugelloze, atmosferische V8-jank is er niet. Dus ja, de Scuderia Shields helpen terecht herinneren dat dit een kunstwerk uit de creatieve fabriek in Maranello is.
Interieur Donkergrijs van buiten, lichtbeige van binnen; de California op uw scherm is een smaakmaker van elektrisch inklapbare hardtop tot aluminium voetsteun. Ferrari weet dat dit model ideaal is om samen met iemand lekker te gaan toeren. Vandaar dat er qua Footrest geen onderscheid is gemaakt tussen bestuurder en passagier; beide gemaakt van geperforeerd aluminium dus, net als de pedalen. Het meest opvallende is echter de keuze voor licht Sabbia leder op de stoelen, volledige portieren en de onderzijde van het dashboard. Op de gordels na is ook de achterbank in z’n geheel bekleed met Sabbia leder. Hoe stijlvol! Grigio Scuro stiksels steken subtiel af. Dat kunnen we niet zeggen over de hevig contrasterende middentunnel/-armsteun, het stuurwiel en de bovenzijde van het dashboard bedekt met een Nero lederen finish. Het houdt de boel mooi in balans aan boord van de Ferrari California HELE. Let ook op details als de Nero lederen zonnekleppen, tevens voorzien van lichtgrijze stiknaden. Dit is Italië op haar best!
Opties & extra’s Gezien de geweldige staat, tijdloze stijl en dito configuratie is deze Ferrari een zeer veilige keuze qua investering. Opties zoals elektrische + verwarmde stoelen, adaptieve koplampen en parkeersensoren voor + achter maken bovendien het rijden een stukje ontspannender en veiliger. Maar is onze California ook leuker dan anderen? Wel als u de adaptieve ophanging genaamd MagneRide Dual Mode Suspension eens goed uitprobeert. Het magnetisch gestuurde dempersysteem zorgt voor een comfortabele en strakke wegligging op de gewenste momenten door zich continu aan te passen aan de omstandigheden. Handig dus, zodra de staat van het asfalt of uw stemming plotseling verandert…
Techniek & performance Een absolute “mood-maker” is natuurlijk de 4,3 liter 8-cilinder in het front, non-turbo. Met een output van 460 pk en een verslavend luide sound wil elke vezel in uw lichaam ineens binnen 4 seconden van 0 naar 100 km/h accelereren. Gelukkig is dat voor High Emotion Low Emission V8 geen enkel probleem. Sterker nog, wie rap door de 6 automatische versnellingen jaagt, is in staat om een topsnelheid van 310 km/h te halen. De doorgewinterde zonaanbidder neemt echter met minder genoegen, want wanneer het metalen dak van de convertible is opgevouwen, is kijken naar het gaspedaal voldoende om een geluid te creëren dat door merg en been gaat.