De nieuwe Opel Movano vormt de maatstaf in zijn segment. Dit komt niet alleen door de talloze configuratieopties, een laadvolume tot 17 m3, een laadvermogen tot 2 ton en toonaangevende nieuwe assistentiesystemen voor level 2 autonoom rijden. Ook de nieuw ontwikkelde achttraps automaat voor turbodieselmotoren behoort tot de technische highlights. Daarmee biedt het grootste lid van de Opel-bedrijfswagenfamilie uiterst efficiënte prestaties.

Krachtige turbodiesels met nieuwe achttraps automaat

 

De nieuwe achttraps automaat voor de Movano is verkrijgbaar in combinatie met de 103 kW (140 pk) of de 132 kW (180 pk) 2,2-liter turbodieselmotor. Dankzij deze automaat kan de Movano nog efficiënter rijden en is een brandstofverbruik haalbaar van slechts 8,2 liter over 100 kilometer. De transmissie is speciaal ontworpen voor een hoog koppel: tot 450 Newtonmeter bij de motor van 132 kW (180 pk). Dankzij de hydraulische aansturing zijn kortere schakeltijden mogelijk. Dat heeft een positief effect op zowel de energie-efficiëntie als het rijcomfort. De automaat draagt bij aan een lager brandstofverbruik in vergelijking met eerdere Movano-aandrijflijnen. De aerodynamische verbeteringen aan de carrosserie van de Movano zijn eveneens van invloed. Alle aanpassingen maken dat de nieuwe Movano toonaangevend is in zijn segment op het gebied van brandstofefficiëntie en CO2-uitstoot, zelfs met dieselmotoren.

 

Ruime keuze: turbodiesel, batterij-elektrisch en binnenkort ook waterstof

 

Opel biedt de Movano met efficiënte turbodieselmotoren met automatische achtversnellingsbak (beschikbaar in verschillende voertuigconfiguraties en carrosserievarianten) en ook de krachtige Movano Electric. De nieuwste generatie van de batterij-elektrische bedrijfswagen is de eerste met een elektromotor van 200 kW (272 pk) en een koppel van 410 Newtonmeter. Dankzij de nieuwe batterij van 110 kWh kan de nieuwe Movano Electric nu tot wel 420 kilometer afleggen (WLTP1). Dat maakt van de Movano Electric ook inzetbaar voor langere ritten. De Movano Electric is bovendien de eerste Opel die kan snelladen (DC) tot 150 kW. Bij een openbaar snellaadstation duurt het slechts 55 minuten om de batterij tot 80 procent op te laden.