Mercedes-Benz introduceert een terreinvaardige stationwagon, de Estate All-Terrain, van de bereikbare C-Klasse. Dat belooft rijplezier!
We kennen de All-Terrain-variant al van de E-Klasse, nu komt Mercedes-Benz ook met zo'n offroadmodel van de bereikbare C-Klasse Estate. Dat is prima nieuws voor wie een SUV te hoog vindt maar toch wil kunnen terreinrijden. Wat biedt deze nieuwe stationcar daarvoor?
Kort samengevat: ongeveer 40 mm extra bodemvrijheid ten opzichte van de reguliere C-Klasse Estate; standaard het comfortonderstel met passief dempingssysteem (om de demping aan te passen aan het wegdek); twee offroad-rijprogramma's; offroad-verlichting; en standaard 4Matic-vierwielaandrijving. De extra terrein-rijprogramma's zijn geschikt voor 'offroad' en, op zwaarder en steil terrein, 'offroad+ met DSR'. Dat laatste staat voor Downhill Speed Regulation.
Ook uiterlijk wordt de C-Klasse All-Terrain voorzien van de nodige offroad-designelementen. Zo heeft de Estate donkergrijze wielkastbekleding, optische beschermingsplaten, speciale bumpers en een eigen grille. In vergelijking met de conventionele C Estate is de All-Terrain enkele centimeters in lengte, breedte en hoogte toegenomen. De bagageruimte blijft echter gelijk met een maximum van 1.510 liter. Handig is dat je met de All-Terrain een aanhanger tot 1.800 kg kunt trekken. Het is dus de perfecte vakantieauto.
Onder de motorkap beschikt de terreinwaardige C-Klasse stationcar over de nieuwe motoren van de dit jaar geïntroduceerde C-Klasse Limousine en reguliere Estate. Zowel benzine- als dieselkrachtbronnen zijn voorzien van 48V-milde hybride techniek. Die kan tot 15 kW extra vermogen leveren. Ook de nieuwste rijhulpsystemen en het zelflerende MBUX-infotainmentsysteem vind je op het All-Terrain model. De nieuwkomer debuteert volgende maand op de autoshow IAA in München.
Aanraders