Halverwege januari staat de nieuwe Hyundai Tucson bij de dealers. Het merk maakt vandaag de prijzen bekend voor alle aandrijflijnen: benzine, hybride en plug-in hybride.
De vierde generatie Hyundai Tucson komt eraan! Het Koreaanse merk biedt de SUV volgens haar 'power-of-choice'-filosofie: je kiest zelf welke aandrijving bij jou past. Ga je voor de benzineuitvoering dan kun je deze meekrijgen vanaf 34.995 euro. Wil je in plaats van de Intelligent Manual Transmission (een zesbak) liever een automaat, dan kun je de 7-traps DCT met dubbele koppeling bestellen tegen een meerprijs van 2.000 euro. De 1,6 liter T-GDI Smartstream-benzinemotor levert 150 pk vermogen en is voorzien van 48 Volt milde hybridetechnologie.
Hybride uitvoeringen
De hybride (zonder stekker) combineert dezelfde benzinekrachtbron met een 44,2 kW elektromotor. Dat levert een systeemvermogen op van 230 pk. Een 1,49 kWh lithium-ion-polymeer accupack en 6-trapsautomaat completeren deze 'HEV' aandrijflijn, die verkrijgbaar is vanaf 37.995 euro.
Wil je ook elektrisch kunnen rijden - tot maximaal 56 km ver (volgens WLTP) - kies dan voor de PHEV, de plug-in hybrid die een 66,9 kW sterke elektromotor heeft en een accupack van 13,8 kWh. Daarvan ligt het systeemvermogen op 265 pk, het koppel bedraagt 304 Nm. Standaard heeft deze stekkerhybride vierwielaandrijving. Inclusief automaat betaal je vanaf 43.995 euro. Alle prijzen vind je in onderstaande tabel.
Uitvoeringen
De instapversie i-Motion heeft standaard 17 inch lichtmetalen wielen, cruise control met snelheidslimiet, een achteruitrijamera, digitale radio-ontvangst DAB+ en een 10,25 inch groot digitaal instrumentenpaneel. In de Comfort-uitvoering krijg je daarnaast een even groot multimediascherm met navigatie, smartphone-app, privacy glas en verwarmbare voorstoelen. Die worden in lederlook geleverd bij de topversie Premium. Daarnaast heeft deze uitvoering een blindehoekmonitor, Remote Smart Parking Assist en 19 inch lichtmetaal.
De nieuwe generatie Hyundai Tucson is 20 mm langer dan voorheen (precies 4,5 meter), 15 mm breder en biedt achterin 26 mm extra beenruimte. Afhankelijk van de aandrijflijn biedt de kofferbak minimaal 558 tot maximaal 1.795 liter bagageruimte. Als eerste worden de benzineversie en hybride leverbaar. De plug-in hybride volgt en later komt nog een sportieve N Line-uitvoering.
Benzine | |||
1.6 T-GDi 48V | hand* | i-Motion | 34.995 euro |
1.6 T-GDi 48V | hand* | Comfort | 37.995 euro |
1.6 T-GDi 48V | hand* | Comfort Smart | 38.995 euro |
1.6 T-GDi 48V | hand* | Premium | 41.995 euro |
1.6 T-GDi 48V | hand* | Premium Sky | 43.295 euro |
Hybride | |||
1.6 T-GDi HEV | autom. | i-Motion | 37.995 euro |
1.6 T-GDi HEV | autom. | Comfort | 40.995 euro |
1.6 T-GDi HEV | autom. | Comfort Smart | 41.995 euro |
1.6 T-GDi HEV | autom. | Premium | 44.995 euro |
1.6 T-GDi HEV | autom. | Premium Sky | 46.295 euro |
Plug-in Hybride | |||
1.6 T-GDi PHEV | autom. | Comfort | 43.995 euro |
1.6 T-GDi PHEV | autom. | Comfort Smart | 44.995 euro |
1.6 T-GDi PHEV | autom. | Premium | 47.995 euro |
1.6 T-GDi PHEV | autom. | Premium Sky | 40.295 euro |
* automaat + 2.000 euro