Boerhof Groningen (Smidts Autogroep)
GeverifieerdBoerhof Groningen (Smidts Autogroep) is een geverifieerd autobedrijf in Groningen, Groningen. Gespecialiseerd in Ford. Het bedrijf heeft een gemiddelde beoordeling van 4.2 op 5, op basis van 446 Google reviews. Op autokopen.nl staan 86 occasions van Boerhof Groningen (Smidts Autogroep).
Openingstijden
- maandag
- dinsdag
- woensdag
- donderdag
- vrijdag
- zaterdag
- zondagGesloten
Aanbod (86 occasions)
Pagina 1 van 4 · 86 occasions beschikbaar
Google reviews over Boerhof Groningen (Smidts Autogroep)
- Harold Gert
Zeer tevreden over de gang van zaken bij deze onderneming. Alweer een aantal jaren geleden een nieuwe Ford Kuga gekocht. Op een zondagmiddag door de ramen van de showroom gekeken en daar stond een bolide welke aan onze eisen voldeed. Op de maandagochtend de showroom bezocht en keurig, niet opdringerig, geholpen door verkoopadviseur. Hij was echter een half uur te laat ⏰ door files bij de stad Groningen. Dit was absoluut geen probleem want een super correcte dame deed bij ontvangst het woord en zorgde voor de ☕️. Daardoor hadden wij echt even de gelegenheid om twee in de showroom staande Kuga’s met elkaar te vergelijken en de verschillende opties te bekijken. De verkoopmedewerker nam ons zeker serieus en nadat hij een ronde in onze in te ruilen 🚙 had gereden kwam hij met een voorstel. Na een paar correcties zijn we er deze ochtend direct uitgekomen. 👍👍👍 Nadat we de auto in gebruik hadden ging Ford Nederland 🇳🇱 over op andere software voor de navigatie 🧭. Dit nam zo’n 2 uur in beslag maar is kosteloos uitgevoerd voor ons. Hartelijk dank voor jullie goede dienstverlening! Naast de nieuwe Kuga hebben we ook nog een 2e hands Fiësta gekocht. Ook dit is goed verlopen. Deze verkoper 👨💼 was ook super correct en niet opdringerig en was blij verrast dat hij op zaterdagochtend voor 10:00 uur al een auto verkocht had.
- S. Graver
In november 2025 hebben wij een bezoek gebracht aan Ford Boerhof Groningen voor de aanschaf van een jonge occasion. Tijdens dit bezoek hebben wij een proefrit gemaakt in een Ford Puma van nog geen jaar oud, geïmporteerd uit Spanje. Aan de buitenzijde maakte de auto een nette indruk. Tijdens de proefrit hebben wij echter onder de motorkap gekeken en daar troffen wij losse kunststofdelen aan. Bij nadere inspectie bleek dat de auto zowel aan de linker- als rechterzijde gelast was en dat o.a. de kostbare Matrix LED-koplampen los zaten, en daarnaast was ook was het panorama dak stuk. Bij terugkomst hebben wij dit direct gemeld aan de verkoper. Deze reageerde zichtbaar verrast en gaf aan dat men in Spanje “niet zuinig met auto’s omgaat”. Vervolgens bood hij ons een andere, identieke Ford Puma aan, eveneens van nog geen jaar oud (maart 2025), die volgens hem in perfecte staat verkeerde. Er zat een vlek op de achterbank, een deukje en een kras aan de achterzijde, maar dit zou volgens de verkoper eenvoudig hersteld worden zodat de auto als nieuw afgeleverd kon worden. Wij hebben deze auto vervolgens in goed vertrouwen aangeschaft voor een bedrag van bijna € 33.000. Daarbij gingen wij ervan uit dat wij zaken deden met een gerenommeerd bedrijf dat aangesloten is bij BOVAG. Bij aflevering zag de auto er inderdaad verzorgd uit. Al snel na aankoop kwamen echter diverse gebreken aan het licht, waaronder: • Een uitstekende spatbordrand; • Een loslatende strip langs het voorraam na een wasbeurt; • Een defecte accu; • Een defecte zonwering van het panoramadak; • Een nog steeds aanwezige vetvlek op de achterbank. Tijdens het uiteindelijke contact met de verkoper kregen wij onder meer de volgende reacties: • “Accu’s kunnen defect raken, u rijdt waarschijnlijk te weinig.” • “U bent geen echte Ford-rijder, die zijn minder kritisch.” • Op de vraag of de auto na import gecontroleerd was: “De auto had nog geen onderhoudsbeurt nodig.” • Op de vraag of men zich bewust was van mogelijke eerdere schadeherstelwerkzaamheden in Spanje: “Dat gebeurt hooguit bij één op de honderd auto’s.” Hoewel de dealer aangaf de cosmetische gebreken te willen herstellen, vonden wij de hoeveelheid problemen onacceptabel voor een auto van nog geen jaar oud met relatief weinig kilometers. Het vertrouwen in zowel de auto als de dealer nam hierdoor sterk af, mede ook doordat er soms totaal geen reactie kwam op vragen via de app, telefonisch of mail. Wij hebben de auto daarom onafhankelijk technisch laten keuren. Uit het keuringsrapport kwamen onder andere de volgende bevindingen naar voren: • Een storing in de hybride accu, vermoedelijk veroorzaakt door een CANBUS-communicatiefout; • Een gat in de wielkuip, vermoedelijk aangebracht ten behoeve van uitdeukwerkzaamheden; • Het linker voorportier bleek uitgedeukt en overgespoten; • Het linker achterportier was afgesteld en bevatte ook stofdeeltjes in de lak; • Stof in de lak bij de tankklep en spatbordrand, de (door Ford Boerhof herstelde) spatbordrand was met kit! gerepareerd; • Storingen in oa. voertuignetwerk, telematica/chassis-elektronica en stuurbekrachtiging. Deze problemen hebben zich voorgedaan in de periode van 13 december 2025 tot 1 mei 2026. Na ontvangst van het keuringsrapport heeft de dealer aangeboden de auto terug te kopen. Dit aanbod lag echter onder het oorspronkelijke aankoopbedrag, omdat er inmiddels met de auto gereden was. Omdat wij het vertrouwen volledig kwijt waren en van de situatie af wilden, hebben wij uiteindelijk besloten het verlies te accepteren. Gedurende het gehele traject hebben wij vanuit de dealer weinig begrip of empathie ervaren. Inmiddels staat de betreffende auto opnieuw te koop op de website van de dealer. Gezien onze ervaringen roept dit bij ons ernstige vragen op over de wijze waarop deze voertuigen worden gecontroleerd en verkocht. Hopelijk voor de nieuwe koper houden ze zich aan de meldplicht!
- L. v. Alphen
Mijn auto (VW Passat automaat) had schade, ze gaven aan dat het wel 4-6 weken kon gaan duren voordat de auto klaar was i.v.m. drukte. Ik ben hoogzwanger en nog aan het werk (2 uur woon-werk reistijd), dan zit je natuurlijk het liefst in je eigen auto. In 2 weken was de auto klaar, veel sneller dan verwacht en waarschijnlijk speciaal er tussendoor gedaan. Super fijn, zó blij mee! Goede service ook, auto gewassen afgeleverd en glas dat in de kofferbak lag is eruit gehaald. Vakwerk!
- Raphael Gout
Onlangs had ik lekkage in mijn auto. Eerst merkte ik een vreemde geur op, later bleek de mat aan de bestuurderskant doordrenkt te zijn. Ik heb de garage gebeld en kon dezelfde dag nog terecht. Dat vond ik erg prettig. Omdat het langer duurde dan verwacht, moest ik de auto een nacht laten staan. Ik werd daar telefonisch netjes van op de hoogte gebracht. De volgende ochtend was de auto klaar. De oorzaak bleek een verstopte afvoer te zijn, wat volgens de garage veel tijd heeft gekost. De rekening bedroeg €400. Daarbij was ook het vervangen van het batterijtje van de afstandsbediening inbegrepen, terwijl dit niet met mij was overlegd. Op de factuur stond niet duidelijk hoeveel tijd er in de reparatie is gaan zitten, en dat maakte het voor mij lastig om in te schatten of de prijs eerlijk was. Mijn technische kennis is beperkt, dus ik vertrouw erop dat dit correct is gedaan. Al met al waardeer ik het dat de auto snel kon worden aangenomen en dat ik telefonisch goed op de hoogte werd gehouden. Wel had ik het fijner gevonden als vooraf was afgestemd welke extra werkzaamheden (zoals het vervangen van het batterijtje) zouden worden uitgevoerd en als er meer transparantie was geweest over de kostenopbouw.
- Kim Hoeder - Rozema
Zeer slechte ervaring met Ford Boerhof Wij hadden een auto gekocht bij Boerhof met 1 jaar garantie. Na een half jaar ontstonden al problemen. De werkplaats van Ford heeft de auto oppervlakkig bekeken en ons weggestuurd zonder oplossing, ‘ze konden niks voor ons betekenen’. Het enige wat ze meegaven is dat Ford slechte motors heeft (zeggen de medewerkers zelf!!!) Het probleem bleef en bleek later na een andere garage te benaderen ernstig. Door de tijd die hier overheen ging viel dit nét buiten de garantie. Boerhof wilde vervolgens na contact gezocht te hebben alleen een compleet nieuwe motor plaatsen op onze kosten (duizenden euro’s), omdat losse onderdelen zogenaamd niet mogelijk waren. Gelukkig heeft de andere garage ons wél geholpen en een losse oplossing gevonden, wat ons minimaal €5000 heeft bespaard. Wij voelen ons totaal niet geholpen en gehoord. Nooit meer een auto van Boerhof en al helemaal niet meer van Ford! ❌























